نگاهی گذرا به اجراهای اخیر ( خرداد - مرداد ) هفت هنر
نویسنده : هنگامه - ساعت 1:30 روز شنبه 1 بهمن 1390برچسب:,

 

كاليگولا

نمايش كاليگولا نوشته آلبر كامو را ديدم. همايون غني زاده طراحي و كارگرداني خلاقانه اي داشت و بازيگران در ايفاي نقش هايشان درخشيدند از صابر ابر در نقش كاليگولا تا رامبد جوان /رضا بهبودي/سعيد چنگيزيان/محسن حسيني و ...

كامو در اين اثر تصويري از امپراتور روم باستان ارايه ميدهد كه فلسفه اش را به اجساد تبديل ميكند.گويا اين نگاه امروز هم كاركرد دارد...

 

نبرد و مده آ

نبرد و مده آ نوشته هاينر مولر و به كارگرداني دكتر صادقي يك نمايش مستند وديگري نگاهي تقريبا" متفاوت به مده آ بود .اما اجرا كاملا" آماتوري وانتخاب بازيگران سراسر اشتباه بود كار در حد اجرا در پلاتوهاي دانشگاه ارزش داشت.

 

خانه برناردا آلبا

ميكاييل شهرستاني نمايش تکان دهنده ي لوركا را فشرده بود و اثري فرارو دور از دسترس را فراهم آورده بود.متن قرباني شده بود اما بازيگراني كه مستعد بودند روي صحنه به نمايش به خوبي جان بخشيدند.

 

روال عادي

نمايش روال عادي نوشته ‍ژان كلود كارير نمونه كلاسيك و دقيقي از يك نمايشنامه كامل و تاثير گذاربود. واقعا وقتي چنين آثاري را مي بينم نسبت به تاريخ نمايشنامه نويسي سرزمينم مايوس مي شوم.

اجرا هم قابل قبول بود مسعود دلخواه و ايوب آقاخاني حضوري دلنشين داشتند و كارگرداني خاكي با ظرافت توام بود.

 

منهاي دو

پذيرفتن اين كه همه چيز در كنار هم زندگي را مي سازد :زندگي و مرگ/عشق و نفرت/جواني و پيري/حقيقت و دروغ/...

سامويل بنشتريت نويسنده 37 ساله فرانسوي در نمايش منهاي دو همه اين ها را با هم مي آورد و با نگاهي مثبت و طنازانه تصويري دوست داشتني از زندگي و مرگ ارايه مي كند.

بازي سيامك صفري و حسن معجوني و ليلي رشيدي به طنز اثر مي افزايد و حضور كوتاه باران كوثري و پگاه آهنگراني ثابت مي كند كه در تياتر نقش كوچك وجود ندارد . داوود رشيدي حالا نگاهش به زندگي را در اين اجرا لو مي دهد.  

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: